Els recursos educatius de l’Escola d’Alimentació inclouen una selecció acurada de llibres, contes, jocs, aplicacions, vídeos, còmics, jocs interactius i infografies per a treballar l’alimentació saludable i el foment de l’esport amb els escolars, des d’Educació Infantil fins a Batxillerat.

Aquest material extern, disponible a la web, proporciona als professors i educadors nous recursos periòdics escollits per l’equip de l’Escola, amb la finalitat de transmetre la importància d’una vida sana al seu alumnat, de la manera més divertida i didàctica.

Barri Sèsam: Aprendre a menjar

• Barrio Sésamo: Aprender a comer bien
  • Vídeos alimentación sana para niños
  • Vídeos educativos para niños
Edat:
Alumnes d’Infantil i primers anys de Primària.
Idioma del recurs:
Castellà
Durada:
8 minuts
Valors que treballa:
La importància d’utilitzar els coberts i de cuidar les maneres a taula, com a lliçó complementària a una alimentació saludable.
Descripció:

Espinete, l’inoblidable eriçó del clàssic programa infantil Barri Sèsam, ensenyarà als alumnes d’Infantil i Primària com s’utilitzen els coberts i com és d’important cuidar les maneres a taula durant els àpats, com a complement a una alimentació saludable.
Espinete té alguns problemes amb les seves maneres durant els àpats, i fa servir les mans. Però Antonio, el propietari de l’orxateria del barri, l’ensenyarà a fer un ús correcte dels coberts.
La primera lliçó que Espinete ha de conèixer és que hi ha diversos tipus d’estris -cullera, forquilla, ganivet, cullereta per a les postres, amb diverses funcions. A més, el simpàtic eriçó també aprendrà que és important seguir un ordre en els àpats per a mantenir una alimentació saludable, i que no és possible començar amb les postres, com pretén.
Al final, tots els personatges del mític barri cantaran una melodia educativa que ensenyarà als nens i nenes a utilitzar els coberts i a cuidar les maneres a taula, de la forma més divertida.