Els recursos educatius de l’Escola d’Alimentació inclouen una selecció acurada de llibres, contes, jocs, aplicacions, vídeos, còmics, jocs interactius i infografies per a treballar l’alimentació saludable i el foment de l’esport amb els escolars, des d’Educació Infantil fins a Batxillerat.

Aquest material extern, disponible a la web, proporciona als professors i educadors nous recursos periòdics escollits per l’equip de l’Escola, amb la finalitat de transmetre la importància d’una vida sana al seu alumnat, de la manera més divertida i didàctica.

La piràmide d’Alícia

• juegos alimentación La pirámide de Alícia
  • juegos educativos alimentación sana
  • Juegos educación primaria alimentación
Edat:
Alumnes d’Educació Primària.
Idioma del recurs:
Castellà
Valors que treballa:
Alimentació saludable i activitat física per prevenir l’obesitat infantil.
Descripció:

La piràmide d’Alícia és un joc-retallable, construït en paper, que ensenya a l’alumnat d’Educació Primària què cal menjar per a estar sans i la importància de l’esport per a evitar l’obesitat infantil.
Aquest retallable dels hàbits saludables disposa de quatre cares animades, que plantegen, amb ninots i dibuixos, aquestes qüestions als escolars: què menges?, com cuines?, com menges? i et mous prou?
Els alumnes poden imprimir-lo, enganxar-lo en una cartolina dura i retallar-lo, per entretenir-se després amb el muntatge de la figura en la seva forma definitiva: una piràmide dels hàbits de vida saludables, que els alumnes podran tenir als pupitres durant les classes d’alimentació sana. La maqueta està disponible a l’enllaç inclòs en la fitxa.
La cara Què menges? mostra la clàssica piràmide nutricional, amb la finalitat de servir als escolars de referència durant les lliçons d’alimentació. D’altra banda, el lateral Com cuines? adverteix que la manera de preparar els aliments també influeix a l’hora de decidir amb quina freqüència podem menjar-los.
La cara Com menges? recorda als nens i nenes la importància dels bons hàbits a taula; mentre que, finalment, el costat Et mous prou? reflexiona sobre la importància de l’activitat física entre els escolars, amb la finalitat de prevenir l’obesitat.
La piràmide d’Alícia, creada per la Fundació Alícia, és un recurs didàctic que pretén convertir-se en un amigable material gràfic de suport de l’alimentació saludable per als alumnes d’Educació Primària.