JUEGO

Barri Sèsam: El ball de l’energia

Barri Sèsam: El ball de l’energia és un joc musical que ensenya als alumnes d’Educació Infantil i Primària que els aliments saludables ofereixen l’energia que necessiten per a l’activitat física. Aquest joc de l’alimentació saludable farà als nens ballar, aprendre la importància del menjar com a font d’energia, així com participar en un joc d’imaginació. La idea és imprimir les fitxes d’aliments saludables que inclou el joc-ball (ous, bròquil, taronges, iogurts, etc.), i enganxar-les en un cartró fort abans de retallar-les. Les fitxes estan disponibles a l’enllaç de la fitxa, a la pàgina 33. Els nens es reuneixen en un lloc espaiós, al pati o una aula àmplia. El professor posarà música i els convidarà a ballar. Al cap d’una estona, però, el tutor abaixarà a poc a poc el volum: quan el volum sigui tan baix que no es pugui sentir, s’explica als escolars que s’han quedat “sense energia”. Què necessiten fer llavors per recuperar l’energia perduda i seguir ballant? Els alumnes hauran de raonar que necessiten menjar els aliments saludables de les fitxes: quan trobin la clau, podran seguir ballant! Barri Sèsam: El ball de l’energia, creat per l’associació Sesame Workshop, és un singular joc, senzill de posar en pràctica, que ofereix al professorat d’Infantil i Primària l’oportunitat de treballar la importància de l’alimentació saludable d’una manera molt divertida (i activa) amb els seus alumnes.
Vull registrar-me

Descripció

Valors que treballa

Els nens entendran que els aliments els donen l’energia necessària per a fer activitat física.

Alumnes d’Infantil i cursos inicials de Primària.