Els recursos educatius de l’Escola d’Alimentació inclouen una selecció acurada de llibres, contes, jocs, aplicacions, vídeos, còmics, jocs interactius i infografies per a treballar l’alimentació saludable i el foment de l’esport amb els escolars, des d’Educació Infantil fins a Batxillerat.

Aquest material extern, disponible a la web, proporciona als professors i educadors nous recursos periòdics escollits per l’equip de l’Escola, amb la finalitat de transmetre la importància d’una vida sana al seu alumnat, de la manera més divertida i didàctica.

Superestirament Sèsam

• juegos Súper-estiramiento Sesame
  • juegos educativos contra obesidad
  • Juegos educativos actividad física
Edat:
Alumnes d’Infantil i cursos inicials de Primària.
Idioma del recurs:
Castellà
Valors que treballa:
Activitat física saludable i importància dels estiraments per a un cos sa.
Descripció:

Superestirament Sèsam és un joc actiu que ensenya als alumnes d’Educació Infantil i Primària la importància de l’estirament com a complement a l’activitat física saludable i sense perills. Aquest joc s’ha de fer en un espai ampli, al pati o en una aula espaiosa. La proposta consisteix a imprimir la taula de superestiraments Sèsam, que inclou exercicis com doblegar els genolls, sacsejar-se, estirar-se o tractar de tocar-se els dits dels peus amb les mans. La taula està disponible a l’enllaç de la fitxa, a la pàgina 32. La taula de superestiraments serà una mena de tauler per a aquest joc actiu de la flexibilitat: l’alumne o l’alumna escollit ha de llançar un dau al tauler i esperar a conèixer en quin estirament cau. Aquest serà l’exercici que tots els nens i nenes de la classe hauran de repetir! Aquest simple joc permetrà al professor o la professora fer preguntes com: “Què sentiu després d’estirar els músculs?” o “Hi ha algun lloc que us agradaria estirar-vos més per així moure-us més fàcilment?” Superestiraments Sèsam, creat per l’associació Sesame Workshop, és un divertit joc actiu, amb una posada en pràctica molt senzilla, que ofereix al professorat d’Infantil i Primària l’oportunitat de treballar la importància de l’estirament per a fer activitat física saludable.