Els recursos educatius de l’Escola d’Alimentació inclouen una selecció acurada de llibres, contes, jocs, aplicacions, vídeos, còmics, jocs interactius i infografies per a treballar l’alimentació saludable i el foment de l’esport amb els escolars, des d’Educació Infantil fins a Batxillerat.

Aquest material extern, disponible a la web, proporciona als professors i educadors nous recursos periòdics escollits per l’equip de l’Escola, amb la finalitat de transmetre la importància d’una vida sana al seu alumnat, de la manera més divertida i didàctica.

Guia didàctica: Pla de Consum de Fruites a les Escoles.

• Guía didáctica: Plan de Consumo de Frutas en las Escuelas.
  • Frutas en las Escuelas.
Editorial:
Junta d’Andalusia.
Idioma del recurs:
Castellà
Preu:
Gratuït, disponible en format PDF.
Destinataris:

Professors de Primària.

Descripció:

La Guia Didàctica: Pla de Consum de Fruites a les Escoles està pensada per als professors de Primària. Aquest manual ofereix l’esquelet de partida per a programar i engegar projectes de foment del consum de fruita entre els escolars.
Però, com podem involucrar la resta de docents, els pares i mares i els mateixos alumnes? Aquesta guia incorpora algunes claus per a aconseguir-ho: des de cuidar els primers passos del programa fins a posar en marxa accions de comunicació entre els participants.
El manual docent, amb el suport del material didàctic, és eminentment pràctic: permet posar en marxa projectes de foment de la fruita a les escoles. Però, potser, una de les parts més interessants és la dedicada a explicar iniciatives que ja funcionen en altres centres educatius. Unes propostes que poden ser reproduïdes o adaptades per a altres escoles.

Algunes idees que incorpora són la creació d’un fruitòmetre a l’escola (mural que permet constatar l’increment del consum de fruita d’alumnes durant els mesos que duri el programa), activitats de degustació i posada en comú de sensacions aportades per les fruites, visites a productors i zones rurals, així com la posada en funcionament de petits horts escolars.