Els recursos educatius de l’Escola d’Alimentació inclouen una selecció acurada de llibres, contes, jocs, aplicacions, vídeos, còmics, jocs interactius i infografies per a treballar l’alimentació saludable i el foment de l’esport amb els escolars, des d’Educació Infantil fins a Batxillerat.

Aquest material extern, disponible a la web, proporciona als professors i educadors nous recursos periòdics escollits per l’equip de l’Escola, amb la finalitat de transmetre la importància d’una vida sana al seu alumnat, de la manera més divertida i didàctica.

Juguem tots

• Vídeo Jugamos todos
  • Vídeos contra la obesidad infantil
  • Vídeos actividad física niños
  • Vídeos educativos para niños
  • Vídeos deportes educación infantil
Edat:
A partir de sis anys.
Idioma del recurs:
Castellà
Durada:
12 minuts
Valors que treballa:
La pràctica d’esport per a prevenir l’obesitat infantil.
Descripció:

La Lidia surt cada tarda, després d’acabar els deures, a buscar al seu amic Carlos, per convidar-lo a jugar un partit de bàsquet al parc. El seu amic, però, encara no ha descobert la importància de l’activitat física, i prefereix quedar-se a casa, jugant amb la consola i menjant crispetes o brioixeria industrial.
El consum d’aliments poc saludables, tanmateix, fa que en Carlos engreixi molt. I, com que tampoc practica esport, cada vegada li costa més esforç jugar al parc i fer activitat física.
Gràcies a una professora i a un programa d’esports variats que posa en marxa l’escola, en Carlos descobrirà un dia com de bé se li dóna jugar a la petanca: una troballa que augmentarà la seva autoestima, li farà esforçar-se, entrenar-se fort i oblidar-se dels solitaris videojocs.
Aquest vídeo educatiu de 12 minuts resulta un recurs interessant per a animar els nens i nenes en edat escolar a practicar activitat física i divertir-se. La seva moralitat? Tothom tenim un esport o joc que se’ns dóna bé i ens fa sentir-nos millor amb nosaltres mateixos.