Unitat didàctica 1
Descobrim el gust pels aliments
En el capítol “Descobrim el gust pels aliments” s'introdueix el conte "Loy i el descobriment de l'hummus" en el qual es posa el focus d'atenció en uns objectius i continguts concrets.
De qué tracta el conte?
Al llarg de les pàgines, Loy descobrirà que un mateix aliment no sempre es té perquè cuinar ni menjar igual, aconseguint així trobar una forma diferent de menjar cigrons.
A més, per a cada conte s'han plantejat una sèrie de reptes i experiments que es vinculen amb el llegit en el conte.
Explorar les diferents maneres de cuinar un mateix aliment per promoure el gust i el consum de tots els grups alimentaris.
• Origen dels aliments.
• Temporalitat dels aliments.
• Hàbits alimentaris.
• Exploració dels sentits (gust, olfac te, tacte, vist a, oïda).
• Hàbits d'higiene.
• Reciclatge.
Experimentem amb el cigró:
1. Experiment. Observar les diferents formes del cigró
2. Experiment. Fer hummus
3. Experiment. Plantar cigrons
• Conèixer el seu propi cos i el dels altres, les seves possibilitats d'acció i aprendre a respectar les diferències.
• Desenvolupar les seves capacitats afectives.
• Relacionar-se amb els altres i adquirir progressivament pautes elementals de convivència i relació social, així com exercitar-se en la resolució pacífica ded confilctes.
• Desenvolupar habilitats comunicatives en diferents llenguatges i formes d'expressió.
• Desenvolupar estratègies per satisfer, de manera cada vegada més autònoma, les seves necessitats bàsiques d'afecte, joc, alimentació, moviment, exploració, higiene, salut i seguretat, manifestant satisfacció pels ssoliments aconseguits.
• Utilitzar la llengua com a instrument de comunicació, de representació, aprenentatge i gaudi, d'expressió d'idees i sentiments, i valorar la llengua oral com un mitjà de regulació de la conducta personal i de la convivència.
Material
Contingut relacionat