Unitate didaktikoa 1
Jakiekiko gustua aurkitzen dugu
“Elikagaiekiko gustua deskubritzen dugu” kapituluan, “Loy eta hummusaren aurkikuntza” ipuina sartzen da, eta helburu eta eduki zehatz batzuetan jartzen da arreta.
Zertaz doa ipuina?
Orrialdeetan zehar, Loy konturatuko da elikagai berak ez duela beti berdin jan edo kozinatu behar, eta, horrela, garbantzuak jateko beste modu bat aurkituko du.
Gainera, ipuin bakoitzerako hainbat erronka eta esperimentu planteatu dira, ipuinean irakurritakoarekin lotzen direnak.
Elikagai bera prestatzeko moduak aztertu, elikagai-talde guztien gustua eta kontsumoa sustatzeko.
• Elikagaien jatorria
• Elikagaien beh in-behinekotasuna
• Elikadu ra-ohiturak
• Zentzumenak aztertzea (gustua, usaimena, ukimena, ikusmena, entzumena)
• Higien e-ohiturak
• Birziklatzea
Garbantzuarekin esperimentatzen dugu:
1. Esperimentua. Garbantzuaren forma ezberdinak behatu
2. Esperimentua. Hummus egin
3. Esperimentua. Garbantzuak landatu
• Nork bere gorputza eta besteena ezagutzea, baita beren ekintza-aukerak eta ezberdintasunak errespetatzen ikastea ere.
• Gaitasun a fektiboak garatzea.
• Besteekin harremanak izatea eta pixkanaka bizikidetzarako eta gizarte-harremanetarako oinarrizko jarraibideak eskuratzea, eta gatazkak modu baketsuan konpontzen trebatzea.
• Komunikazio-trebetasunak garatzea hainbat hizkuntza eta adierazpidetan.
• Oinarrizko afektu-, jolas-, elikadura-, mugimendu-, miaketa-, higiene-, osasun- eta segurtasun-beharrak gero eta modu autonomoagoan asetzeko estrategiak garatzea, eta lortutako lorpenekiko gogobetetzea adieraztea.
• Hizkuntza komunikazio-, irudikapen-, ikaskuntza- eta gozamen-tresna gisa erabiltzea, ideiak eta sentimenduak adierazteko tresna gisa, eta ahozko hizkuntza norberaren jokabidea eta bizikidetza arautzeko bitarteko gisa baloratzea.
Materiala
Erlazionatutako edukia