Unitat didàctica 3
Quadern de l'alumnat
Fomentar hàbits d'alimentació saludables, a través de 4 fitxes lúdiques i divertides que proposen diversos jocs, activitats creatives i experiències sensorials.

A través de les 4 fitxes que s'ofereixen a l'alumnat, podran explorar l'origen dels aliments, diferenciant la seva procedència i comprenent la importància d'una dieta variada i equilibrada. Mitjançant les experiències sensorials i activitats lúdiques, es reforçaran hàbits d'higiene i descobriran el valor de compartir els àpats en família, promovent una relació saludable amb l'alimentació.
Promoure hàbits saludables relacionats amb l'alimentació, fomentant la curiositat pels aliments, el consum variat i equilibrat, la higiene i la socialització entorn del menjar, a través d'experiències lúdiques i participatives tant a l'aula com a casa.
• Origen dels aliments.
• Diversitat i equilibri en l'alimentació.
• Importància del consum de fruites i hortalisses.
• Gaudir dels àpats en família.
• Hàbits saludables i d'higiene.
• Exploració sensorial dels aliments.
4 passos per treballar els hàbits saludables i l'alimentació saludable i responsable:
- Origen dels aliments.
- Diversitat dels aliments.
- Consum de fruites i hortalisses.
- Gaudim els àpats en família.
- Adquirir progressivament autonomia en les seves activitats habituals.
- Desenvolupar habilitats comunicatives en diferents llenguatges i formes d'expressió.
- Desenvolupar les seves capacitats afectives.
- Desenvolupar estratègies per satisfer, de manera cada vegada més autònoma, les seves necessitats bàsiques d'afecte, joc, alimentació, moviment, exploració, higiene, salut i seguretat, manifestant satisfacció pels assoliments aconseguits.
- Observar i explorar de manera activa el seu entorn físic, natural i social; desenvolupar el sentit de pertinença a aquest, mostrant interès pel seu coneixement, i moure’s en ell amb una certa seguretat i autonomia.
- Apropiar-se progressivament dels diferents llenguatges per expressar les seves necessitats, preferències, sentiments, experiències i representacions de la realitat.
Material