Els recursos educatius de l’Escola d’Alimentació inclouen una selecció acurada de llibres, contes, jocs, aplicacions, vídeos, còmics, jocs interactius i infografies per a treballar l’alimentació saludable i el foment de l’esport amb els escolars, des d’Educació Infantil fins a Batxillerat.

Aquest material extern, disponible a la web, proporciona als professors i educadors nous recursos periòdics escollits per l’equip de l’Escola, amb la finalitat de transmetre la importància d’una vida sana al seu alumnat, de la manera més divertida i didàctica.

Barri Sèsam: A moure’s junts

• A moverse juntos
  • A moverse juntos juegos
  • Juegos escolares
Edat:
Alumnes d’Infantil i cursos inicials de Primària.
Idioma del recurs:
Castellà
Valors que treballa:
Prevenció de l’obesitat a través de l’activitat física saludable.
Descripció:

Barri Sèsam: A moure’s junts és un joc-poema que fomenta l’activitat física com a mitjà de prevenció de l’obesitat, pensat per a jugar amb alumnes d’Educació Infantil i Primària a l’aire lliure o en un espai interior ampli. Epi, la coneguda marioneta de la sèrie televisiva Barri Sèsam, serà l’encarregada de motivar els escolars. La proposta consisteix a imprimir el joc-poema de l’activitat física A moure’s junts (disponible a l’enllaç de la fitxa, a la pàgina 11), i penjar-lo en un lloc visible per a tot el grup d’alumnes. La idea és que el professor llegeixi el poema en un lloc ampli, que permeti als escolars moure’s amb llibertat. Els versos esmenten accions com balla! corre! i salta! Cada vegada que el tutor reciti una estrofa que contingui una acció, els escolars l’han de realitzar. moure’s junts, creat per l’associació Sesame Workshop, és un joc original, senzill de posar en pràctica, que fomentarà l’activitat física saludable entre els escolars d’una manera molt divertida.